plots een weekje vakantie ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu plots een weekje vakantie ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu

plots een weekje vakantie !

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

12 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Zondag avond waren was ik uiteten met me huis genoten, enik schrok me rot! Ik zag iets wat op een vuurbal leek, zegeloofde me niet en vroegen wat er in me eten zat. Maandags werd mijn verhaal bevestigd, een collega van me huisgenoot had het ook gezien en is van surinaamse afkomst. Het kwam wel vaker voor. Gaaf! Ook die morgen stond ik op het punt om naar vrijwilligers werk te fietsen, waarop ik me telefoon voelde trillen en een sms had ontvangen van eigenaar van weeshuis. Dag Nicolette, je weet dat je deze week vrij bent, de kinderen hebben een ander project. Waarop ik dacht dat is zeker geen straf. Heerlijk heb ik samen met Nohemi, Leonie en Jori 2 dagen genoten bij het zwembad.

Woensdag zijn Leonie, Nohemi en ik de Suriname rivier over gestoken met onze fietsen in het bootje naar Meerzorg. Dat stuk van Suriname vind je vooral oude plantages waar de slaven vroeger hebben gewerkt. Met dat beeld in je achterhoofd weet je wat voor verschrikkelijke dingen er daar gebeurt zijn. Bah. Peperpot heet het dorpje, er zat ook een natuurparkje bij waar je veel dieren kon spotten, slangen, vogels, vlinders, aapjes (gehoord maar niet gezien :( ) allerlei insecten en de vondst van de dag was een heel schsttig bruin beertje wat leek op een ringstaartmakie maar dan groter. Wat een knuffeltje.
Daarna bij terug komst voor de verandering even afgekoeld in het zwembad.
In de avond uren zijn Leonie, Nohemi, Thomas, Jori en ik onze stembanden even verrot geholpen in de karaoke bar, geweldig haha.
Donderdags hebben we even een kook cursus voor aanstaande zondag gereserveerd, dus als ik terug ben ben ik chefkok in roti maken! Even afgekoeld in het zwembad en eind van de middag met Lisa de sportschool bezocht.
Op ze surinaams alles is verroest maar ziet er prima uit, zwembad sauna en squash en de fitness hal erbij in begrepen. Niks aankomen in Suriname!
Fit terug komen in Nederland zonder dat me heupen en billen verviervoudgid zijn.

Al zal dat ook niet echt lukken, die arme verrotte fiets van me maakt hier meer km dan me eigen fiets in nederland. Het verbaast me dst ik nog lekker band heb gehsd, vet hard afkloppen trouwens. Er ligt overal glas en zooi.. Nu typ ik nog van me lieftallig samsungtab 3, maar ik heb problemen mee. Hij valt plots uit en soms wil hij niet aan. Dus als nog iemand die dit leest verstand van heeft en me kan helpen heel erg graag! Voor de rest begint me kleurtje aardig te lijken op wat de bevolking hier heeft Hihi. Voor nu, liefs uit Su.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 5343

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 10 Mei 2016

Backpacken door Thailand & Indonesia

11 Augustus 2014 - 31 December 2014

Vrijwilligers werk in Suriname

Landen bezocht: