Time flies, Suriname stay please with my - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu Time flies, Suriname stay please with my - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu

Time flies, Suriname stay please with my

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

09 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Tijd voor een nieuwe blog naar een tijdje stilte vanaf deze kant. Het besef dat ik eigelijks nog maar 4.5 week hier te genieten heb en een week op Bonaire. Ik heb nu al heimwee naar hier. Het is met geen pen ( zie tablat) te beschrijven hoe geweldig ik het hier. Je moer erbij zijn.

Ik blijf me elke dag weer verbazen over de verschillende culturen en hoe dat allemaal samen smelt. Waar Nederland veel van te leren heeft. Ik schaam me er soms gewoon voor.

Het woord no spang, blijft in me hoofd dwalen. Ik neem het mee naar huis en hoop iedereen er mee aan te steken.

Op me vrijwilligers werk gaat het fantastische, er worden gewoon 10 gehaald er word hardgewerkt en voor iedereen mafg ik proef toetsen maken.
Ik ben totaal niet een juf type, maar het gaat me toch zeer goed af.
streng maar rechtvaardig, het word gewardeerd en dat zie je terug in hun gedrag.
Probeer ze elke dag mee te geven hoe belangrijk het is om je school af te maken en baan te vinden. Het positieve in het leven te laten zien hoe donker hun levens ook geweest zijn soms.
Ik laat ze voelen wat vriendschap is, vertrouwen bestaat en vooral het plezier en de humor in te zien.
Het maakt me blij om te zien dat ze me graag zien en ik ga nooit weg zonder dat ze me allemaal een dikke brasa (knuffel) hebben gegeven.

Het leven naast vrijwilligers werk gaat ook gewoon door.
Zwemmen, uiteten, de stad in, dingen bezichtigen, stappen, genieten, chillen en ook probeer in nog steeds 3 per week de sportschool te claimen.

Op donderdag 30 okt was het eindelijk zover.
me moeder is overgkomen naar Suriname met Aly.
ik heb haar opgezocht in haar hotel om haar eens te verwelkomen, dat is raaar mekaar 2.5 maand niet gezien te hebben. Lies ik mam en Aly hebben een hapje gegeten, en hun zijn naar bed vertrokken terwijl nog even gingen naar de Havana.
Vrijdag avond hebben we gegeten met paar van hier en paar van hun tour groepje.
.

op 1 nov gezellig een dagje bij white beach geweest en een geweldig halloween gehad, georganiseerd door 2 Amerikanen ( al waren er alleen maar Nederlanders) iedereen was echt verkleed en sfeer was top!

Die zondag was ultieme zondag, grijs en regen achtig. Alleen nog steeds 30 graden haha.

Maandags ben ik mam en Aly naar de vlindertuin en colo kreek geweest, even genieten.

mama en Aly hebben een ingeplande reis geboekt waar trips al in verzorgd worden en op de vrije dagen heb ik wat bedacht.

Op dinsdag kwamen onze 2 nieuwe huis genoten, We hebben ze van harte welkom geheten op krot stoelie ( het is echt een prima huisje, wel knus met 5 man).

Vrijdag avond was dan eindelijk Lisas verjaardag kado (beter laat dan nooit). Work shop salsa dansen, het was echt een super leuke workshop waar we een aantal passen salsa hebben geleerd. Nou voel ik me echt ingeburgerd in Suriname.

Zaterdags zijn Mama Nohemi Lisa en ik naar berg en dal geweest, zijn daar anderhalf uur lekker wezen kayakken. Daarna werden we als rollades in een tuigje gehezen werd er 10 kilo aan ijzer ons gehangen, kregen we een prachtig helmpje op en tot slot een hand schoen waar je mee moest remmen.
Om de leren hoe je moest remmen en hoe je jezelf moest redden als ergen halve wege bleef hangen, gingen we oefenen op een klein kabel baantje.

We klommen de berg omhoog met al onze bagage en konden het avondtuur beginnen, als aapjes gingen we van plateau naar plateau. En het ging hard, ik vond het helemaal geweldig. We gingen over de Suriname rivier door de bossen etc en wij de laatste gingen we abzeilen.
Dit was echt een aanrader, was heeeeeel vet om te doen.

Om het sportieve weekend af te sluiten zijn we gezellig met ze allen naar zsazsa szu geweest.

Het besef dat in Nederland al behoorlijk koud is en dat iedereen alweer met de winter jas aan loopt is voor mij echt alles behalve vanzelf sprekend. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat straks ook weer moet.
Dan neem ik de zon wel mee.

voor nu ben ik weer even uitgerateld, ik ben van plan nog een trip te doen en moet nog dingen regelen voor me visum. Want dat is hier ookeen groot drama.

tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 5339

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 10 Mei 2016

Backpacken door Thailand & Indonesia

11 Augustus 2014 - 31 December 2014

Vrijwilligers werk in Suriname

Landen bezocht: