isadau-jawjaw / onafhankelijksdag. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu isadau-jawjaw / onafhankelijksdag. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu

isadau-jawjaw / onafhankelijksdag.

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

26 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Terwijl in Nederland de tempratuur alsmaar zakt, begin ik hier te merken dat de kleine regen tijd begint. Het regend vaker en langer en de zon laat zich niet meer altijd zie, maar vooralsnog blijft de tempratuur overdag rond de 27 graden.

Onze laatste trip op vrijdag 21 nov, met de bende van ellende gingen we richting isadau. ( 3.5 uur rijden en 3kwartier varen).

Een prachtig oord met in elk hutje 4 2 persoons bedden ( naar vertrek in Suriname was dit de 1e keer weer dat ik eens in een 2 persoons mocht slapen.. de ruimte die ik had was geweldig, alleen matras was zo dun dat je gewoon de planken voelde ma ah fijn.

Bij aankomst om 3 uur mochten we lekker uit rusten van de reis in de water versnelling waar Isadau aan lag.
we hebben tot half 7 lekker genoten van de borgoe, de zon, het water en de boten die langs kwamen.

We hebben een heerlijk avond maal gehad en toen was het tijd voor de grootste angst van mij om die te overwinnen, we gingen vogel spinnen zoeken om er vervolgens mij te spelen.

Toen ik er een in de boom zag vreesde ik dat ik me doel niet kon halen in scheet in me broek. Maar dat de gids er een gevangen had en hem mee had genomen naar het kamp waar we rustig nog eens kijk volgende ik de die hards die als 1e gingen.

Het moment dat ie op me hand kroop was mijn hardslag 460, maar naar een paar stappen dat ie deed vond ik hem toch best grappig.
Hij ging sloom over me hand weer naar me andere hand, het kietelde een beetje.
Trots op mezelf dat ie dit ooit gedaan heb, wie had ooit gedacht.

(Waarschijnelijk als ik nederland weer een spin zie, vrees ik dat iemand anders hem alsnog weg mag halen.)

We hebben die avond gezellig drankjes gedaan, kaart spellentjes gespeeld, en gekletst over van alles en nog wat. We zijn nog even op de rotsen geweest hebben nog verschillende kikkers gespot en een kaaiman op afstand.

De volgende morgen stond vroeg op de planning een jungle wandeling met een loco gids, helaas weinig dieren gespot maar veel geleerd over bomen en planten en cultuur.

S' middags was het weer tijd om lekker te relaxen bij de stroom versnelling, er kwam een boot met toeristen aan die waren al uit gestapt omdat je moeilijk met een volle boot die stroom versnelling opkomt.
wij waren gefocust bezig een potje skipo te spelen toen we een doffe dreun hoorde.
De boot was gekapzijst, al het bagage kwam in de stroom versnelling alle surinaamse mannen sprongen in het wilde water om de spullen te pakken voor ze in de stroming mee gingen.
het gevecht met het water gingen ze aan, zo verschrikkelijk mannenlijk...
de boot moest leeghaald worden en tussen de rotsen vandaan gehaald worden, er waren zo 20 surinamers met grotste gespierde lichamen die kwamen helpen.
Het uitzich was prima, dat maakte het afkoelen in de rivier zeer aangenaamd.

Om half 5 gingen we in een dorpje kijk, het blijft leuk.
naar het eten hebben we nog een paar spellentjes gespeeld
En was het de bedoeling dat kaaimannen gingen spotten en vangen vanuit de boot. 5 gespot, 0 gevangen, wat zijn die beesten vlug,

Bij terug komst hebben zelf een klein strandfeestje gemaakt. Box mee muziek aan, slappe verhalen heerlijk.

Zondags de hele morgen gerelaxt en toen weer door naar Paramaribo.


Maandags stond het volgende uitje alweer op de planning, we vetroken smorgens om 10uur met een groep naar een oord net buiten Lelydorp, ze hadden heerlijke hangmatten slaapplek, zwembad, volleybal, basket relaxrelaxrelax. Hier hebben we de heledag genoten en hebben er snachts een feestje van gemaakt.
Dinsdag was het groot feest onafhankelijksdag, 39 jaar onafhankelijk. In Lelydorp kwam de president. Stond op een meter sfstand van hem, had helaad geen camera bij me om een selfie te maken.
Was hele dag regen, maar ach heb je dat ook es mee gemaakt.

Voor de rest wil ik niet op de kalender kijken, alleskomt zo dichtbij..

En onze huis hond is al 2 weken vermist, vreest dat ie niet meer leeft..
die schat..

Het moraal van het verhaal..
Dat is me nog altijd niet duidelijk haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 5375

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 10 Mei 2016

Backpacken door Thailand & Indonesia

11 Augustus 2014 - 31 December 2014

Vrijwilligers werk in Suriname

Landen bezocht: