flying home for christmas - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu flying home for christmas - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu

flying home for christmas

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

13 December 2014 | Suriname, Paramaribo

Het besef is nog ver weg dat ik aankomende maandag weer naar Nederland vlieg. Maar toch ben ik er in me hoofd al aardig druk mee bezig.

Vorige week voor dat we naar Bonaire gingen, hadden wij een weekje vrij we hadden een to do listje gemaakt met de volgende punten :

Paramaribo zoo
Avondje casino
zonsondergang bij Broki
Jeruzalem bazaar
Jaarmarkt
Tattoo laten zetten

Met als uit komst dat we dit lijstje tot in de puntjes hebben afgewerkt (:

Donderdag 4 december, om kwart voor 4 smorgens werden we opgehaald met de taxi.
voor de verandering was er weer eens vertraging, we hebben 2.5 uur gevlogen naar curaçao.
Hier kwamen we telaad aan, met als gevolg dat er door stakingen voor de overstappers naar Bonaire niet op tijd bij vliegtuig konden zijn oftewel vlucht gemist.
het personeeel van insel air was vreselijk onproffesioneel en intresseerde het allemaal geen draak.
we mochten mee op de volgende vlucht, 3 uur later....
en voor de verandering kwam ook daar een vertraging op van een uur. Ipv dat wij om 10 uur op bonaire waren, was het 3 uur.
Insel air neemt niks kvoor zijn rekening je kan niks terug vragen of klachten i ndienen. Deze maatschappij vlieg ik nooit meer mee wat een zooitje ongeregeld onproffionele mensen.
Op vliegveld Bonaire bleek ook nog eens dat Lisas koffer niet meewas gekomen. Gelukkig was die er de volgende dag wel !

Aangekomen ol het prachtige eiland in ons super schattige bungelootje, werden we opgehaald door n kameraad van mij die wekrt als dive master op het eiland.

We gingen bij het locale Nederlandse voetbal team kijke en zijn daarna naar bed verhuisd.

De volgende dag hebben we op he plaza resort aan strand gelegen bij de kust lijn lekker gesnorkeld. Prachtig om al die vissen in alle kleuren en maten te zien en het baby blauwe zoute water.
In de avond uren zijn we naar hoogste punt van het eiland geweest en daarnaar door naar de bbq van Jaggazijn collega.
ik heb serieus nog nooit zulke lekkere biefstukken gehad, wat een vreselijk genot.
daar hebben we hierbij het het kampvuur gezeten een gepraat.
tot slot zijn we naar de plaatselijke kroeg gegaan 'little Havana' inderdaad little en compleet iets anders dsn wij gewend zijn in Suriname. Maar des al niet te min was het een geslaagde avond.

Zaterdags hadden ze een boot gehuurd, er werd gewakeboard ( door mij ee poging gedaan, maar is stuk moeilijker dan het lijkt.) Snorkelen bij klein bonaire en lekker in de rondte varen, in de avond zijn we gezellig uiteten gegaan bij tentje aan de zee.

Zondags zijn we met de pickup richting nationaal park gereden, prachtih berschermd park met veel flamingos en leguanen en mooie plekken om te snorkelen.

Maandag mochten we met Jagga en ze collega mee tijdens hun werk ochtendje, op de grote golden eye boot, wij hebben heerlijk in de zon gezeten en gesnorkeld terwijl de klanten gingen duiken.
daarna hebben we gezellig in het dorp gezeten en wat leuke winkeltje bekeken.
Als af sluiter van die dag hebben gezellig bij Jacco gebbq.

Dinsdag waren er 2 cruise schepen aangekomen, een kleine een een super grote. Echt fasinerend.
We 2 dagen me de cruise taxi naar mooiste strand van Bonaire gegaan : Sorobon beach.
tot 1.5 km aan toe kun je staan en dan begint de woeste zee was, op helder wit zand en uitzicht op de wind surfers perfect om ons daar 2 dagen te vertoeven.

Ook hebben we die 2 dagen de zonsondergang gekeken, de cruise schepen uitgezwaait en genoten van het heerlijke plekje met een rose. Op woensdag avond gingen we als afsluiter tapas eten.

Donderdag hebben we de souveniers gehaald nog genoten van de zon en onze reis terug waarts naar Paramaribo gevolgd.
waar we om 12:20 snachts aan kwamen.

Om 2 uur stonden onze laatste avond in de Havana te vieren, deze tent ga ik echt missen.
Vrijdag ochtend werden onze tattoos gezet, even beetje pijn leiden maar zeer blij met het practige resultaat.

Savonds gezellig uieten geweest bij een heerlijke chinees samen met Renske en Lisa en daarna nog cocktails gedronken met de bende van ellende.

En nu lig op de bank waarschijnelijk me ene laatste blog van dit avontuur te schrijven, in mijn ogen zijn 4.5 maand omgevlogen echt bizar.
Straks de laatste souveniers halen en beginnen met meneer de koffers...

Veel lief uit su en tot in nl