1e weekend suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu 1e weekend suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu

1e weekend suriname

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

25 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Naar een stress week of me visum wel optijd klaar zou zijn, stond ik dsn toch godzijdank 21 aug om 11 uur bij het vliegtuig om 3.5 maand te vertrekken naar Suriname. Na een afscheid van iedereen stapte we in en hebben ons 9 uur prima vermaakt. Aangekomen op luchthavrn in Paramaribo kreeg ik klap in me gezicht van het drukkende klimaat hier, naar een uur wachten bij douane konden we gauw onze koffers oppikken en naar de taxi gaan. Daar stonden 2 andere studenten verpleegkunde die met de zelfde organisatie waren. ! Onderweg naar de grote stad was het stil in de auto, vermoeidheid sloeg toe, de indrukken van de pachtige groene natuur en de armoede die er speelde nam ik in mij op. Aangekomen bij het huis was het erg donker in de straat. Stroom uitval, de taxi chauffeur zei dat we er maar vast aan moesten wennen. De buurvrouw stond ons hartelijk op te wachten met het huis vol kaarsen, wat romantische haha. Het huis was netjes voor surinaamse begrippen.
Bij ons was de kaars uit en gingen op tijd slapen. De volgende ochtend ervaarde ik me jetlag pas. 5 uur vroeger dan in Nederland. Ik was klaar wakker om 5uur smorgens. We hebben een rondleiding door de stad gehad en hier bleek ook weer dat er veel armoede heerst.
Die zondags hebben met 2 meiden die we op vliegveld ontmoet hadden het strand op gezocht. White beach heet het. In Suriname hebben ze geen witte stranden of überhaupt strand. Dus een zand gemaakt strand waar je prima kan chillen. Maandags heb ik kennis making gesprek gehad op me vrijwilligerswerk. Een klein weeshuis met 13 kinderen. Een nieuwe uitdsging voor een goed doel. We hadden zin om op trip te gaan deze week dus hebben we gebelt en wat bleek voor de dinsdsg was nog plek naar apiapaatie. Wat diep in de jungle van suriname ligt. There we go!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 5347

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 10 Mei 2016

Backpacken door Thailand & Indonesia

11 Augustus 2014 - 31 December 2014

Vrijwilligers werk in Suriname

Landen bezocht: