Santigron trip - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu Santigron trip - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicolette Woering - WaarBenJij.nu

Santigron trip

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

21 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Voor de vernadering waren we donderdags uit geweest naar de Havana, we hebben ons maatje opgewacht die terug kwam uit een weekje curaçao en zijn daarna lekker met ze allen gaan stappen, hier in Su krijg ik geen genoeg van de donderdag avond. Vrijdags hadden Lisa en ik een kroketten/ frikandellen party georganiseerd, aangezien iedereen daar naar snakte, frituur pan hadden we niet dus moesten creatief zijn met een pan. No problems het was een succes. We waren daarna uitgenodigd op verjaardags feest, we hebben ons dar nog even vertoefd maar zijn daarna optijd nar huis gegaan want moesten de volgende dag vroeg. Zaterdag ochtend vertrokken we naar Santigron het was anderhalf uur rijden, we kwamen aan in een luxe resort. Luxer dan me eigen huisje in Su ze hadden hier teminste warm water en een normaal bed, ja hoe dan.. we hebben een dorps wandeling gemaakt en zijn veel te wete gekomen over de msrons, er woonde hier 6 verschillende marons stammen bij elkaar. ( dat zijn van vroeger uit de gevluchte slaven.) Ze hebben hier veel met geesten, ze geloven er ook heilig in.
Daarna stond er een heerlijke middag lunch op het programma. We zijn in de boot gestapt en hebben vanaf de saramaca rivier een aantal plantages gekeken en ondertussen dieren gespot, een luiaard en aantsl vogels. We gingen een kreek in om daar verder opzoek te gaan naar dieren, helaas kwamen we niet verder dan paar eekhoorns, vogels, en een slang in de verte.

bij terug komst werd er door de plaatselijke dansers en zangers en drummers muziek gemaakt en gedanst, de slaven dans werd aan ons uit gebeeld heel bijzonder om te zien. Tot slot mocnten we zelf als een stel stijve harken mee proberen te dansen haha.

Het was tijd voor een rust uurtje, lekker in de hsng mst gelegen en gekletst.
de bbq werd aangezet en het avondmaal werd voorbereid. Naar het avondmaal was het tijd voor het nachtleven in dit dorp, de plaatselijke disco was uit11gestorven. Maar heb me toch prima vermaakt met de dames en de danseressen van het dansteam.

de volgende ochtend werd er vluchtig ontbeten en onze wandel schoenen werden aangetrokken, we gingen via de hoofdwandel route richting het indianen dorp pikie poika ( pad was hardstikke smal recht door de jungle heen)
Daar hebben we gezien hoe de indianen leven, de Marons en Indianen leven heel anders, wereld van verschil en toch zijn ze goeie buren en houden rust een vrede, heb lokaal nog een schattig mandje gekocht. En we gingen op de terug weg door de jungle.

naar het spotten van aantal papagaaien, incenten en anderen vogels.

liep ik haast acher in de griep, ik kijk altijd naar de grond ook omdat ik bang ben dat ik weer een stromel over een tak of wat anders maar ook omdat ik bang ergens op te gaan staan.
het blijkt wel hoe belangrijk het is en dst je de jungle echt serieus moet nemen.

Ik zag wat voor me bewegen en uitschrik reactie sprong ik er (gelukkig ) 100 meter over heen, het was een slang die met mij even de weg wou kruisen.
hij ging niet vlot weg ik riep de gids erbijom het resultaat te kunnen , aten zien.
hij sprong 100 meter de lucht in (surinamers zijn over het algemeen heel erg bang voor slangen) het was eenjonge zeer giftige tapijtslang waar je niet graag door gebeten zou willen worden want kan fataal zijn.
Voor de slang was het nog niet genoeg, hij wou graag even gezien worden klom in de boom en ging poseren.
zodat ik met bibberende benen en prachtig plaatje kon schieten.

bij terug komst hebben we heerlijk gegeten, onze spulle gepakt e n o ze weg weer terug verden naar Paramaribo.

maandag heb ik genoten aan het zwembad van een dagje vrij en hebben Lisa en ik besloten voor terug komst naar Nederland een weekje naar Bonaire te gaan, gewoon omdat het kan.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolette

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 5373

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 10 Mei 2016

Backpacken door Thailand & Indonesia

11 Augustus 2014 - 31 December 2014

Vrijwilligers werk in Suriname

Landen bezocht: